Smarowanie

images

Miejsce styku dwóch elementów metalowych wymaga odpowiedniego nasmarowania. Zmniejszając tarcie, zapewniamy płynne działanie całości mechanizmu i opóźniamy proces jego zużycia. Dodatkowo, dzięki odcięciu dostępu powietrza, a co za tym idzie także i wilgoci do powierzchni metalu chronimy całość przed procesami korozyjnymi. Jest to szczególnie ważne na miejscach nielakierowanych, a ruchowe elementy takie są najczęściej.
Wybierając środki smarowe Castrol należy określić w jakich warunkach będzie on używany. Biorąc na przykład urządzenie o nieskomplikowanej budowie jak na przykład rower, musimy dobrać inny smar do konserwacji piast, steru czy suportu (smary stałe) inną rolę spełniają oleje łańcuchowe, gdzie nie jest pożądana skłonność do łapania zabrudzeń z otoczenia, a z kolei zadaniem smaru do linek przerzutek i hamulców jest jedynie utrzymania płynności ich działania. Analogicznie, oleje do prowadnic Castrol (o podobnych właściwościach jak łańcuchowe) mają zupełnie inne właściwości niż na przykład oleje silnikowe tej samej marki. Olej silnikowy musi przede wszystkim wytrzymywać wysoką temperaturę podczas pracy.
Zastosowanie złego rodzaju smaru do mechanizmu może czasem nawet pogorszyć sprawę. Lepki smar na urządzeniu pracującym w zapylonym środowisku spowoduje jego szybkie zabrudzenie. Osobną kwestią jest używanie popularnych środków o wypierających wodę, czyszczących i jednocześnie smarujących. Ta ostatnia właściwość jest z reguły ich najsłabszą stroną. Co nie przeszkadza w używaniu ich jako rozpuszczalnika do usuwania zabrudzeń lub też tymczasowego, doraźnego smaru.
Wybierając zatem środek smarowy dobieramy go do odpowiedniego urządzenia. Uniwersalność często jest równoznaczna. z niską jakością produktu.

Niezależnie co chcemy pokryć smarem ważne jest uprzednie przygotowanie powierzchni poprzez jej oczyszczenie. Można użyć do tego opisanych wcześniej środków, jak też zwykłej benzyny ekstrakcyjnej. Po dokładnym wysuszeniu, możemy aplikować smar. Ważne jest zachowanie złotego środka – zbyt małą ilość nie będzie efektywna, natomiast zbyt dużo zapewne przyczyni się to do zabrudzenia mechanizmu.

więcej na: http://www.onico-oil.pl/kategorie-produktu/wysokowydajne-srodki-smarowe/specjalne-srodki-smarowe

Be the first to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie pojawi się na stronie.


*